fbpx

Sve o izradi web stranica

izrada web stranica 1

Za koga je namijenjen ovaj članak?

Namijenjen je za sve koji žele ukratko saznati na koji način funkcionira web stranica i kako vam može pomoći unutar poslovanja.

Možda razmišljate izraditi web stranicu ali biste prvo htjeli znati malo više o tome onda je ovo za vas.

Pisat ću razumljivim jezikom bez previše tehničkih naziva. Za sve tehničke riječi staviti ću objašnjenje.

 

U ovom članku ću pisati o:

  • Dizajnu web stranice,
  • Funkcionalnosti web stranice,
  • Sadržaju na web stranici,
  • Benefitima web stranice.

 

Dizajn web stranice

Web stranica se može izraditi na dva načina:

  1. Pomoću CMS sustava,
  2. Programiranjem od samoga početka.

 

CMS sustav je web aplikacija koja služi kao alat pomoću kojeg se kreira web stranica. Nekih od poznatijih su WordPress, Joomla i Drupal.

Programiranje stranice od početka moguće je napraviti sa programskim jezicima kao što su: PHP, JavaScript, C#, Node.js.

Više o ova dva načina izrade možete pogledati na: Izrada web stranice sa CMS sustavom i Programiranje web stranice.

Priprema dizajna za web stranicu ovisi o tome koji način izrade web stranice odaberete.

Ukoliko odaberete izradu web stranice sa CMS sustavom onda se priprema dizajna uglavnom ne radi. Najčešće se odabere tema web stranice koja se kupi i onda se sa njome kreira web stranica. Posebice ako imate jednostavniju web stranicu i nemate specifične potrebe.

Korak pripreme dizajna u tom slučaju nije nužan jer oduzima vrijeme, a ništa ne biste previše dobili.

Sa druge strane ako ste odabrali programiranje web stranice od početka onda je priprema za dizajn web stranice nužna. Jer to znači da želite nešto specifično i drugačije što nije moguće izvesti sa već napravljenom temom. Gotova tema je dovoljna za većinu tvrtki.

Zaključak:

Ukoliko se web stranica radi sa CMS sustavom onda se dizajn web stranice odabere prema temi koja vam odgovara. Ta tema se može izmijeniti i nadograditi uglavnom kako god vi želite. Ima naravno neka ograničenja ali u 90% slučajeva biti će i više nego dovoljna.

Ako se web stranica programira od početka onda je nužno napraviti pripremu dizajna unutar Illustrator-a (program za uređivanje i kreiranje slika). Jer u tom slučaju imate specifične potrebe koje ne mogu biti zadovoljene sa CMS sustavom. Stoga želite napraviti svoj vlastiti dizajn.

Ne postoji bolji ili lošiji način. Sve ovisi o cilju kojeg želite postići sa izradom web stranice.

 

Funkcionalnost web stranice

Web stranicu je isto kao i svaki drugi program/aplikacija na računalu ili serveru. Sastoji se od linija koda. Odnosno, od linija odredbi i funkcija. Svaka linija koda predstavlja nešto što vi na web stranici možete koristiti. Svaki element, svaki gumb i svaka slika je točno određena da bude na tom mjestu sa specifičnom svrhom.

Sve što vidite na web stranici je netko složio baš na taj način pišući kod. Sve je to programirano na takav način sa razlogom.

Ono što je vama bitno jest da se te funkcije izvršavaju brzo i bez greške. Bitno vam je funkcije nisu kodirane na način koji zahtjeva previše resursa jer će to usporavati web stranicu.

Isto tako bitno je da u kodu nema pogrešaka jer čak i jedna točka, zarez ili slovo može uzrokovati rušenje stranice ili greške na web stranici.

Zaključak:

Ukoliko se web stranica radi sa CMS sustavom onda treba izabrati temu koja nema previše ne potrebnog koda koji se neće koristiti na web stranici. To će omogućiti brzo učitavanje izvršavanje koda, a samim time i brzo učitavanje web stranice.

Ako se web stranica programira od početka onda je bitno da kod od samog početka bude uredan i sa funkcijama koje su napisane na način da zahtijevaju što manje resursa.

 

Sadržaj na web stranici

Sadržaj na web stranici je srž svega. To je ono što vaš klijent traži. Njega ne zanima kako vaša stranica izgleda i kakve funkcije ima. Iako su to sve stvari koje utječu na njegov angažman na vašoj web stranici. Ono što njega zanima jest vaš sadržaj. Što vi imate za ponuditi, a da je njemu/njoj potrebno.

Pod sadržaj mislim na: tekst, video i slike. Što vam je više sadržaj na stranici relevantniji za vašeg klijenta – to će vas Google rangirati na više mjesto na pretraživanju kada netko pretražuje usluge/proizvode koje nudite.

To je jedna od ključnih stavki SEO optimizacije. SEO znači optimizacija za tražilice. Više o tome ću pričati u drugom članku. Bitno je da razumijete da sa relevantnim sadržaj podižete svoje mjesto na tražilici.

Zaključak:

Na web stranici trebate imati tekst, slike i video koji su relevantni za vaše potencijalne klijente. Na taj način će vas Google rangirati na više mjesto na tražilici. Isto tako privući će te i zadržati na taj način veći broj ljudi.

 

Benefiti web stranice

Web stranica služi kao još jedan kanal putem kojeg vaši potencijalni klijenti dolaze do vas. Ona vam omogućava širenje na tržištu koje još možda i ne zna za vas.

Zato u konačnici stranica treba proizvoditi određen profit. U suprotnom vam nije nužno potrebna. Ključno je da stranica bude: što jednostavnija za korištenje, ugodna oku i ono najvažnije da pruža korisne informacije te potencijalnom klijentu ulijeva povjerenje.

Naravno da nije moguće uvijek napraviti stranicu koja će odmah proizvoditi najbolje rezultate. Iz tog razloga je bitno da povremeno testirate različite stvari na svojoj web stranici. Kao što su npr.: naslovi, tekst, slike, CTA (poziv na akciju – gumb ili link), veličina slova, količina teksta itd.

Web stranice koje uglavnom viđate nalik su portalu ili skupu informacija. Ako vam je cilj ostvariti profit putem web stranice onda biste trebali probati izraditi web stranicu sa ne previše podstranica koje odvlače klijentu pozornost.

U tom slučaju cilj vam je klijenta provesti kroz jednu glavnu stranicu od početka do kraja i ponuditi mu ono što radite ili proizvodite. Eventualno na kraju možete imati linkove na ostale podstranice – nakon što je klijent pregledao već cijelu ponudu.

Ovo se ne odnosi na web shopove i neke specifične djelatnosti. Ali za većinu poslovanja je to primjenjivo. Na taj način web stranica ostaje jednostavna, čitka, razumljiva i ono najvažnije: potencijalnom klijentu odmah i sada pruža ono što njemu treba – ono što on traži.

Pretplati se na newsletter i primaj svaki tjedan korisne savjete



Leave a comment