fbpx

Google Analytics i izrada web stranice

Google Analytics i izrada web stranice

Za koga je namijenjen ovaj članak?

Čuli ste za Google Analytics ali ne znate čemu služi i kako može utjecati na vaše online poslovanje. U ovom članku ću pisati upravo o tome.

Neću pisati o tehničkim koracima i funkcionalnostima već o tome zašto i kako koristiti Google Analytics na web stranici ili web shop-u u svoju korist.

 

U ovom članku ću pisati o:

  • Što je Google Analytics,
  • Zašto koristiti Google Analytics,
  • Zašto nam je potrebna analiza.

 

Što je Google Analytics?

To je alat putem kojeg je moguće vidjeti kakva vrsta publike posjećuje vašu web stranicu ili web shop. Besplatan alat koji je izradio Google kako bi nam pomogao pratiti online ponašanje publike.

Što mislim pod kada kažem publika? Dakle, ono što možete vidjeti su podaci kao što su: dob, zemlja, grad, kanal sa kojeg dolaze (Facebook, Instagram, Google pretraživač), interesi koje imaju, spol i ostale slične vrste informacija.

Moguće je čak vidjeti i slijed događaja, odnosno radnji koje ljudi rade kada posjete vašu web stranicu. Možete vidjeti koja je prva stranica koju posjete, koja je druga podstranica koju posjete na vašem webu itd.

Imate i podatak koliko je ljudi trenutno na web stranici, koliko ih je bilo jučer, prošli tjedan. Broj minuta koliko ljudi prosječno provedu na vašoj stranici je isto jedan od podataka koji se bilježi.

Naravno vi ne znate tko su te osobe točno imenom i prezimenom ali to vam nije ni bitno. Bitni su podaci koji se unutar tog alata vode.

Google Analytics se povezuje sa web stranicom na način da vam pruži dio koda koji se ubaci unutar vaše web stranice. Vi dobijete jedinstven kod i na taj način Google Analytics zna raspoznati različite web stranice.

Taj alat unutar sebe ima puno širi spektar opcija od onoga što sam ja ovdje naveo. Želim samo da dobijete dojam čemu služi i da pruža različite opcije za praćenje publike.

To se na kraju može povezati i sa Google Ads-om putem kojeg reklamirate svoje poslovanje toj publici. Onda sa već skupljenim podacima o publici vi točno znate tko posjećuje vašu web stranicu i tko su vaši potencijalni klijenti.

Ali to je tema za drugi članak. Bitno je shvatiti da je to moćan alat sa kojim se može puno stvari i to još besplatno.

 

Zašto koristiti Google Analytics?

Vjerujem da vam je uglavnom jasno zašto biste koristili takav alat. Bez obzira na to proći ću i istaknuti neke od ključnih stvari zbog kojih biste željeli koristiti Google Analytics unutar svog poslovanja.

Sa tako skupljenim podacima na jednom mjestu moguće je predviđati i planirati određene stvari u budućnosti. Primjerice, možete pretpostaviti da ako ste prošla 3 mjeseca imali svaki mjesec 1000 posjetitelja na stranici da će te tako imati i 4. mjesec.

Te informacije vam pomažu u predviđanju profita. Ako znate da vam je od 1000 posjetitelja konverzija 10% – to znači da su 100 posjetitelja svakog mjeseca postali vaši novi klijenti ili da svakog mjeseca dobijete određen postotak novih klijenata, a ostali postotak su ponovne kupnje trenutnih klijenata.

Onda znate da trebate povećati broj posjetitelja na 2000 ukoliko želite poduplati mjesečni profit.

Isto tako informacije o publici itekako pomažu pri oglašavanju na Google-u, Facebook-u, Instagram-u i drugdje. Jer kada imate relevantne podatke o tome tko posjećuje vašu web stranicu onda znate kojoj vrsti publike se trebate oglašavati.

Na taj način se dobili nešto što se zove „Buyer persona“. Dobili ste blueprint osobe koja kupuje vašu uslugu ili proizvod. Takvi podaci prije interneta su se morali skupo platiti kroz različita istraživanja i testiranja oglasa kako bi imali neke relevantne podatke.

Danas je to moguće napraviti sa besplatnim alatom i malo truda.

Osim toga ono što vam omogućuje takav alat jest testiranje. Nešto što svako poslovanje mora prakticirati ako se želi konstantno širiti. Bez testiranja ne možete znati što funkcionira bolje od nečeg drugog.

Pod testiranjem mislim na sljedeće – testiranje naslova, slika, teksta, boja, elemenata, proizvoda i ostalog što se nalazi na vašoj stranici. To je jedini način da znate što najbolje funkcionira za vašu vrstu publike.

 

Zašto nam je potrebna analiza?

Bez analize podataka nemate ništa od gore navedenog. Sve osim toga je nagađanje. Dok god nemate konkretne podatke o publici (u ovom slučaju) koji su skupljeni kroz određen period vremena ne možete točno znati vrstu publike.

Možda biste ih znali otprilike opisati ali nemate specifične i konkretne podatke o tome.

Npr. želite se oglašavati. Kada otvorite Facebook i trebate odrediti točne parametre publike (zemlja, grad, interesi, dob itd.). Vjerujem da biste prije odabrali koristiti podatke koji su skupljeni sa Google Analytics-om nego samo pogađati prema onome što vi mislite da su relevantni podaci. Ipak ulažete određenu svotu novaca.

Pretplati se na newsletter i primaj svaki tjedan korisne savjete



Leave a comment