fbpx

Oglašavanje web stranice

oglasavanje na internetu

Za koga je namijenjen ovaj članak?

Planirate oglašavati svoju tvrtku i svoj brand ali biste htjeli znati neke osnovne informacije u online oglašavanju. Zanima vas kako funkcioniraju različite platforme.

Nastavite čitati i dobit će te sve odgovore.

 

U ovom članku ću pisati o:

  • Oglašavanje na internetu,
  • Google,
  • Facebook i Instagram,
  • Ostale metode.

 

Oglašavanje na internetu

Ciljevi oglašavanja se mogu svesti uglavnom na tri opća cilja: povećanje svjesnosti brand-a, moguće razmatranje (angažman u obliku lajkova, pregleda i sl.) i treći je čista konverzija (oglašavanje sa namjerom da osoba kupi proizvod nakon što vidi reklamu).

Naravno konačni cilj je svake kampanje da se kada-tada uložen novac vrati. Ulaganje u cilj za povećanje svjesnosti brand-a trebati će duži period za vračanje uloženog.

Što je obrnuto od ulaganje u cilj konverzije. Tu je slučaj da želimo da osoba odmah kupi proizvod/uslugu kako bismo povratili uložen iznos i onda vrlo brzo nakon toga bili iznad 0 tj. u plusu.

Tu onda dolaze i izračuni kao što su CPA (cost per acquisition) – to je iznos prema kojemu znamo koliko košta pridobivanje 1 klijenta koji će nešto kupiti od nas.

Vrlo važna stvar kod oglasa je testiranje tj. A/B testovi. Napravi se npr. 6 oglasa i kod svakog se napravi jedna stvar drugačije. Primjerice, svugdje je ista slika ali je 6 različitih tekstova.

Bitno je da se napravi samo 1 izmjena. Jer inače nećemo znati zbog čega koji oglas bolje funkcionira. Kada bi napravili više izmjena na svih 6 oglasa onda bismo pogađali ne bismo točno znali zašto jedan oglas ima 5% konverzije, a drugi 15%.

Dosta ljudi uopće ne testira oglase. Postave možda jedan ili dva oglasa i onda puste da se vrte, a ne znaju da mogu promijeniti možda samo jedan segment u oglasu koji će funkcionirati 50 puta bolje.

Ali nitko ne može znati koji će oglas biti bolji od kojeg dok ih ne testira.

Naravno postoje načini i metode s kojima se kreiraju oglasi. Osoba koja kreira oglase mora razumjeti kako određena vrsta platforme funkcionira, gdje je kakva publika i najbitnije mora razumjeti kako funkcioniraju ljudi. Kako bi taj oglas onda ljudima odvukao pažnju i dovoljno vremena ju zadržao.

Osoba koja kreira oglase mora razumjeti što ljudima treba. Što je to što ljudi stvarno žele. Koje to benefite ljudi traže. Mora isto tako razumjeti da ljudi svaki dan dobivaju sve više i više informacija ispred sebe.

Bez obzira na to sve i dalje je potrebno konstantno testiranje.

 

Google

Oglašavanje na Google pretraživaču se temelji na ključnim riječima i ključnim frazama. Ono što ljudi pretražuju – to treba postavljeno unutar vaše kampanje.

To znači da je unutar Google-a implementiran sustav bid-anja. Tko ponudi više novaca taj je pobjeđuje. Tako je to barem bilo u počecima Google-a ali danas to više nije tako. Prije ste mogli za neku riječ staviti 3 kn i ako netko drugi stavi 2,99 vi će te biti iznad njega kada netko pretražuje tu određenu riječ.

Kroz godine Google je uveo različite kriterije i sve u svrsi kako bi vaša web stranica bila što relevantnija za onoga tko traži ono što vi nudite. Što znači da što više imate sadržaja na svojoj web stranici koji može koristiti potencijalnom klijentu to znači da će te dobiti veću ocjenu i prema tome biti na višem mjestu na Google pretraživanju.

Neke od kriterija Google prema kojima ocjenjuje vašu web stranicu su: uložen novac, brzina web stranice, izgleda web stranice, funkcionalnost, struktura, sadržaj (tekst, slike i video), backlink-ovi (koliko ostalih web stranica ima na svojoj stranici link vaše web stranice – to Google-u govori „ta web stranica je vjerodostojna jer se njihov link pojavljuje na ostalim web stranicama“).

Naravno prije svega toga potrebno je napraviti istraživanje onoga što ljudi točno pretražuju. Google Ads unutar sebe ima alat s kojim je moguće to napraviti.

Primjerice, upišete „dječja kolica“ i izbacit će vam statistiku za tu frazu i ostale slične fraze. Moći će te vidjeti koliko se ta fraza/riječ prosječno mjesečno pretražuje. Isto tako moći će te vidjeti i koliko je jaka konkurencija tj. koliko ljudi ima tu riječ unutar svoje kampanje i bid-a se za tu riječ.

Tu jačinu konkurencije Google određuje između 0 (nema konkurencije) – 100 (puno previše konkurencije).

Naravno što je više konkurencije time je cijena riječi skuplja.

Google Ads je odlična platforma jer vaši oglasi se prikazuju specifično ljudima koji su zainteresirani za ono što vi imate za ponuditi. To znači da ako zadovoljavate Google-ove kriterije i dobili ste od njih visoku ocjenu – možete u kratkom vremenu početi dobivati veliki broj novih klijenata.

 

Facebook i Instagram

Oglase za ove dvije društvene mreže je moguće kreirati kroz jednu platformu. Od kako je Facebook kupio Instagram te dvije aplikacije su povezane. Tako da je moguće istovremeno staviti isti oglas da se prikazuje na Facebook-u i Instagram-u.

Tu naravno ima puno opcija i načina kako se što postavlja. Glavna razlika između ove metode oglašavanja na društvenim mrežama i Google-a je ta što na društvenim mrežama ne postoje ključne riječi/fraze. Dok je na Google-u to temelj oglašavanja.

Na društvenim mrežama oglašavanje se radi prema interesima, dobi, spolu, području i ostalo. Sve te karakteristike je moguće odrediti unutar Google-a ali se tamo uglavnom vodi ključnim riječima/frazama.

Pitanje je sad što je bolje?

Odgovor je: ovisi. Ovisno o tome što prodajete, budžetu i cilju koji želite postići. Na društvenim mrežama je moguće imati reklamu za svega 6.5 kn dnevno (1 dolar). To na Google-u nije baš tako. Na Google biste za to mogli dobiti možda maksimalno 3 klika i to ako je konkurencija mala i cijena klika nije velika.

Ali uglavnom biste više za tu cijenu dobili na društvenim mrežama. Iako na Google-u ako uložite malo više dobivate svaki dan ciljane potencijalne klijente na svojoj stranici. Što vam pruža mogućnost da svakog dana ostvarite na taj način konverziju.

Na Facebook-u primjerice nećete možda imati toliku konverziju obzirom da prekidate ljude i odvlačite im pažnju na svoj oglas. Na Google-u ljudi svjesno idu u potragu za onim što vi nudite pa je stoga automatski drugačiji pristup i u konačnici rezultat.

Naravno ne treba ništa od ovoga shvaćati dogmatski već kao neko generalno gledište. Sve to ovisi o više varijabli koje koje utječu na cijelu situaciju.

 

Ostale metode

Neke od ostalih oglašavanja na internetu su: influenseri, portali, blogovi, LinkedIn, TikTok, YouTube, Midas i ostalo.

Navedene metode ću pokriti u ostalim člancima detaljnije pa ću sada neke istaknuti.

LinkedIn je odlična platforma za povezivanje sa ostalim poslovnim ljudima. Vrlo jednostavno se povezati i skupiti određen broj konekcija kojima se onda mogu svaki dan pojavljivati vaše objave.

Tamo je isto moguće se oglašavati na sličan način kao i na Facebook-u.

YouTube za neke može biti pun pogodatak. On je dio Google-a pa se oglasi za YouTube postavljaju unutar iste platforme kao i oglasi za Google pretraživanje.

Razlika je u tome što na YouTube-u možete reklamirati u obliku videa dok na Google pretraživanju to nije moguće.

Influenseri su ljudi na društvenim mrežama koji reklamiraju vaš proizvod/uslugu. To su ljudi koji imaju veći broj pratitelja i veći angažman sa pratiteljima od uobičajenog.

Ovisno o dogovoru influensere je moguće platiti unaprijed po svakoj objavi ili ovisno o tome koliko ljudi kupi preko njih vaš proizvod/uslugu pa ima naknadno platite postotak od toga.

Pretplati se na newsletter i primaj svaki tjedan korisne savjete



Leave a comment