fbpx

Što je SEO i čemu služi?

search-engine-optimization-target-marketing-concept-bokeh-b

Za koga je namijenjen ovaj članak?

Niste na prvoj stranici na pretraživaču? Želite poboljšati poziciju na pretraživaču za ostale ključne riječi? Ako su odgovori potvrdni nastavite čitati i na kraju će te znati kako je moguće biti na prvoj stranici pretraživača.

 

U ovom članku ću pisati o:

  • Što je SEO?
  • Kako poboljšati SEO?
  • Dodaci za SEO

 

Što je SEO?

To je optimizacija za tražilice. Što to znači? Konkretno je to metoda kojim vi možete poboljšati svoju poziciju na Google tražilici.

Google ima određene kriterije prema kojim ocjenjuje vašu web stranicu i prema tome vas rangira na pretraživaču. Stranice sa višom ocjenom su na višem mjestu.

Svima je u cilju biti unutar prvih 5 rezultata kada osoba pretražuje proizvod/uslugu koja je vezana uz određeno poslovanje.

Ono što temeljno Google gleda jest relevantnost. Što je vaša web stranica više relevantnija za potencijalnog klijenta time će vaša web stranica dobiti veću ocjenu.

Pod SEO onda spadaju sljedeće optimizacije na stranici: brzina, funkcionalnost, dizajn, relevantan sadržaj (tekst, video, slike), backlinkovi (koliko ostalih web stranica ima na svojoj stranici link vaše web stranice – to Google-u govori „ta web stranica je vjerodostojna jer se njihov link pojavljuje na ostalim web stranicama“), posjećenost web stranice, bounce rate (koliki postotak ljudi izađe sa vaše stranice unutar vrlo kratkog perioda, a ne ostaje na web stranici), prosječno vrijeme provedeno na vašoj web stranici, indexiranje.

Sve te stvari utječu na vaš rang na pretraživaču. Kada netko upiše neku frazu na Google – onda to Google sve izračuna unutar sekunde i izbaci vam relevantne stranice prema ocjenama/bodovima.

 

Kako poboljšati SEO?

SEO je moguće poboljšati korak po korak prema gore navedenim stavkama. Temeljna stvar kojom se Google vodi jest: „Želimo krajnjem korisniku pružiti što točnije i relevantnije podatke“. Kako bi Google to uspio morao je postaviti neke kriterije.

To nije bilo tako od početka Google-a. U početku su dosta prevladavali backlinkovi. Što bi značilo da ste mogli kopirati i lijepiti link svoje web stranice beskonačno puta na ostale portale, forume, blogove kako bi imali što više backlinkova.

Danas to naravno nije takav slučaj. Zbog takvih stvari bi vas Google mogao zanemariti i označiti kao spam web stranicu. To bi značilo da ta stranica više neće moći biti pronađena na Google-u.

Google će u budućnosti unaprijeđivati te kriterije. Vama je u cilju da budete što relevantniji na sve moguće načine kako biste bili pri samom vrhu u pretraživaču.

Bitno je da ste strpljivi sa SEO-om. Jer to nije nešto što će te vidjeti odmah preko noći. Optimizacija SEO-a je neprekidan proces, a realni rezultati se mogu vidjeti uglavnom tek nakon nekoliko mjeseci.

 

Dodaci za SEO

Postoje isto tako i dodaci za poboljšanje SEO-a. Postoji besplatna i plaćena verzija. Već i sa besplatnom verzijom možete dosta toga napraviti ako ste uporni ali naravno preporučuje se plaćena jer omogućava nekoliko više opcija.

Plaćene verzije se uglavnom kreću oko 100 eura godišnje. Iako ako naletite na popust možete proći i po povoljnijoj cijeni.

To nije prevelika cijena (cca 55 kn) za tako nešto obzirom da će vam kroz vrijeme donijeti veliki profit ako je učinjeno na ispravan način i ako se radi u kontinuitetu.

Pretplati se na newsletter i primaj svaki tjedan korisne savjete



Leave a comment