fbpx

Utječe li dizajn na odluku posjetitelja

Da li je bitan dizajn web stranice i utječe li na odluku posjetitelja

Za koga je namijenjen ovaj članak?

Imaš web stranicu ili ju planiraš raditi i zanima te na što treba obratiti pozornost u dizajnu web stranice? Onda je ovo za tebe.

 

U ovom članku ću pisati o:

  • Važnost dizajna
  • Kako napraviti kvalitetan dizajn?

 

Važnost dizajna

“Presude o vjerodostojnosti tvrtke 75% se temelje na dizajnu web stranica tvrtke.”

– (Izvor: Istraživanje vjerodostojnosti weba, Stanforda)

Neka istraživanja govore da se vjerodostojnost posjetitelja web stranice temelji čak 93%  na dizajnu stranice.

Dizajn na web stranici je ono što prvo vidimo kada otvorimo web stranicu. Iste sekunde stvorimo dojam o toj web stranici. Svi znamo kako je prvi dojam izuzetno važan jer ukoliko se osobi ne svidi dizajn, sadržaj i funkcionalnost naše stranice 95% ljudi se neće nikada vratiti na našu web stranicu.

Naravno da nije svaka stranica namijenjena za svakog ali ako osoba s namjerom posjeti našu stranicu s ciljem da pronađe nešto što traži, a stranica ne ispuni očekivanja – izgubili smo tada tu osobu.

Osim toga Google prati koliko ljudi i koliko vremena provodi na stranici. Isto tako Google prati i koliko često ljudi unutar kratkog perioda napuštaju neku stranicu.

Ako Google primijeti da od 100 ljudi koji je posjetilo stranicu njih 95 napusti tu stranicu unutar 5 sekundi Google će tu web stranicu ocijeniti sa manjom ocjenom i staviti ju na niži rang pri pretraživanju.

 

Kako napraviti kvalitetan dizajn?

Ovisno koji je cilj postojanja web stranice. Ali neke osnovne smjernice su:

  • Jednostavnost,
  • Čitkost,
  • Usklađenost boja (maksimalno 3 boje na stranici),
  • Usklađenost fonta (maksimalno 2 vrste fonta),
  • Usklađenost elemenata,
  • Funkcionalnost.

 

Još bi se tu moglo nadodati par stvari i detaljnije opisati ali generalno je to-to. Ako se radi o landing page stranici potrebno je imati i call to action gumb s kojim posjetitelja upućujemo na korake koje mora napraviti nakon što je otvorio našu web stranicu.

Nije potrebno previše komplicirati oko web stranice i raditi nešto što je nepotrebno. Morate gledati iz perspektive vašeg potencijalnog klijenta.

Što bi on htio vidjeti na stranici? Kakve informacije njemu trebaju? Kako mu ih najbolje prezentirati? Zašto netko dolazi na tvoju web stranicu? I ostala slična pitanja u tom smjeru.

Za određena poslovanja je potrebno napraviti nešto sasvim drugačije i neuobičajeno ali takvi su u manjini.

Drži se onih 6 smjernica i testiraj. Ako imaš konstante posjete na stranici onda moraš obavezno testirati i vidjeti na koju verziju web stranice imaš najviše upita/konverzija/opt-in-ova i slično.

Tako ćeš najbolje vidjeti koji dizajn najbolje funkcionira za tebe.

Leave a comment